Březen 2014

Raptor vynálezce 5

29. března 2014 v 13:10 | raptor |  komiksy
Opět raptor vynálezce. Dostal jsem zkrátka nápad a chtěl jsem ho zpracovat, než ho zapomenu. Tentokrát se spojí raptor vynálezce s dalším raptorem a pomocí jejich důvtipu porazí T.Rexe. Nedopadne to však zrovna nejlépe.

přečtete si zde.


Pár střelených kreseb(co by se vyvinulo)

24. března 2014 v 21:08 | raptor |  moje tvorba
Našel jsem na svém PC několik kreseb zachycujících živočišné druhy, které by možná vznikly, kdyby jejich předci nevymřeli.
Vzdálený potomek savcovitých plazů




a tohle by se vyvinulo z nějakého mořského plaza

Raptor vynálezce 4

24. března 2014 v 16:31 | raptor |  komiksy
a je zde opět raptor vynálezce. Tentokrát objevil paprsky smrti.
Komiks najdete na této adrese:
http://nd06.jxs.cz/554/971/556f9d3d9d_97385843_o2.png

Kdybych ho totiž vložil do článku, byl by text nečitelný

Pivot návod 2. část

22. března 2014 v 14:21 | raptor |  návody
Dnes se zaměříme na vytvoření ocasu, krku a hlavy

Napřed vedeme linku ze základního bodu pivot figurky(je to ten oranžový). Z ní vedeme další linku, kterou ztenčíme. Z konce této linky vedeme další linku, kterou opět ztenčíme. Proces opakujeme, dokud nejsme s délkou budoucío ocasu spokojeni

Dále vyberte konec prvního segmentu ocasu(konec linky, která vychází ze základního bodu), a vedeme jím dvě linky, jednu nad původní linkou, druhou pod ní tak, aby se jejich konce dotýkaly začátku těla. Obě linky znehybníme.
Další dvě linky(jedna nad původní, druhá pod původní) vedeme z následujícího bodu ocasu tak, aby se jejich konce dotýkaly s předchozím segmentem ocasu. Opět znehybníme. Tento proces opakujeme se zbylými body ocasu. Mohlo by to vypadat nějak takhle
Z libovolného místa v přední části těla vedeme další linku. Vytvarujte z dalších linek krk jako na obrázku(každou další linku trochu ztenčete). Poslední, vodorovná linka bude představovat hlavu.
Opakujte postup vytváření tvarovacích linek ocasu, akorát používejte linky tvořící základ krku. Výsledek by měl vypadat nějak takhle
Vytvořte linku dolní čelisti:
Z konců oboučelistí veďte další linky, dokud nebudete mít vytvarovanou hlavu. Tyto tvarovací linky opět znehybněte.
Příště bude poslední část, která se zaměří na tvorbu předních končetin

Pivot návod 1. část

20. března 2014 v 15:44 | raptor |  návody
Takže, ukážu vám, jak udělat v pivotu gallimima. Tento postup lze s obměnami použít i na jakoukoliv další pivot figurku. Návod sem budu dávat po částech.

1. část: Tělo a nohy
Otevřete si vytvářeč pivot figurek. Trochu zvyšte tloušťku počáteční linky a s pomocí upravovacího módu ji posuňte zhruba do této délky a polohy.
Postupně přidávejte další linky, kterými vytvarujete tělo. Každou tuto tvarovací linku znehybněte pomocí tohoto tlačítka:

Mohlo by vám vyjít něco takového

Nyní, nohy. Vyberte libovonou tvarovací linku těla a veďte z ní linku do místa, kde chcete, aby začínaly končetiny.
Linku znehybněte. Veďte z ní další linku, která bude tvořit základ stehna, takže ji udělejte dostatečně dlouhou. Tuto nechte pohyblivou.

Přidejte další dvě pohyblivé linky tak, abyste vytvořili základní kostru končetiny.
Opět vytvořte nehybné tvarovací linky. Dále pak vytvořte pohyblivá chodidla. Mohlo by to vypadat nějak tahle.
Další postup bude trochu složitější. (PS. Pokud nepotřebujete, aby figurka v animaci chodila, zbytek tohoto článku můžete přeskočit.)

Duplikujte pomocí duplikačního tlačítka (2 rovnoběžné linky vedle sebe) zprvu celou základní kostru nohy(všechny pohyblivé část nohy) v pořadí, v jakém vyrůstají z těla. Duplikát upevněte na stejné místo jako původní linku. Budujeme totiž druhou identickou nohu. Následně duplikujte stejným způsobem tvarovací linky v tom pořadí, jak vyrůstají z těla.

To je pro tentokrát vše, příště se zaměříme na ocas gallimima.

pomůcka na kreslení ceratopsidů

8. března 2014 v 16:16 | raptor |  moje tvorba
Vytvořil jsem na počítači jednoduchou pomůcku. V podstaě je to model triceratopse vyhledaný na internetu, kterému jsem doplnil v blenderu něco na způsob kostry, takže ho můžete pózovat a výsledné pózy používat jako předlohu ke kreslení.

K otevření potřebujete program "Blender", který si můžete stáhnout zdarma na této adrese:
http://www.blender.org/

Ukázka modelu(tu kostru lze skrýt, v tomto článku se dále dozvíte jak)

Jak obsluhovat:
Klikněte na kostru. Ujistěte se, že se v panelu pod modelem v oblasti, která je na následujícím obrázku vyznačená, píše "pose mode".
Pokud se tak nepíše, klikněte na výše vyznačenou oblast a vyberte možnost pose mode.

Dále pak klikejte na jednotlivé kosti, otáčejte jimi a pod., dokud nebudete s pózou spokojeni.
Potom pomocí tažení myší se stisknutým prostředním tlačítkem myši upravte úhel pohledu, dokud nebudete spokojeni.
Kostra vám bude jistě při kreslení překážet.
Proto klikněte na ikonu oka, která se nachází ve vyznačené části následujícího obrázku a je ve stejném řádku jako slovo "Armature". Tím kostru skryjete. Pro její opětovné zobrazení klikněte na tu ikonu znovu.

To je vše.
Pomůcku na kreslední ceratopsidů stáhnete zde:

zajímavé stránky:



Fotografie zvířat a přírody - Naturfoto.cz